Koncepcja Atlasu Rzeszowskiej Edukacji zakłada zaprezentowanie informacji, aktualnych trendów i rankingów dotyczących szkół i przedszkoli. Użytkownicy będą mogli również zapoznać się z bieżącą liczbą uczniów oraz potencjalnym zapotrzebowaniem na miejsce, a także z ofertą zajęć dodatkowych poszczególnych szkół i ilością uczestniczących w nich uczniów. Zadaniem aplikacji będzie też przedstawianie danych dotyczących kadry nauczycielskiej, a więc dotyczy to przedmiotów, stopnia awansu zawodowego, liczby uczniów zagranicznych, uczniów zakwaterowanych w internatach i bursach, laureatów konkursów, absolwentów z kwalifikacjami zawodowymi.
Dane udostępnione przez Wydział Edukacji będą dawały możliwość porównania wybranych szkół pod kątem: wyników z egzaminów, zapełnienia, odległości od miejsca zamieszkania, kadry nauczycielskiej, zajęć dodatkowych, itp.
ARE ma gwarantować ciągły wgląd w opcje edukacyjne dla rodziców i uczniów zamieszkałych w Rzeszowie, a także tych, którzy planują tu zamieszkać. W założeniu Atlas ma obejmować tylko szkoły państwowe, tak, więc wszystkie zaprezentowane miejsca w placówkach będą bezpłatne. Dzięki wizualizacji 3D będzie można porównać podstawowe dane pomiędzy wybranymi szkołami.
Dodatkowo ARE powinien posiadać panel administracyjny, gdzie szkoły będą mogły uzupełniać bieżące dane, a administrator Wydziału Edukacji będzie je zatwierdzać. Dane po akceptacji automatycznie będą aktualizowane na portalu otwarte dane.
Hackathon składa się z 3 etapów:
Etap poszukiwań – protypowanie pomysłu.
Etap inkubacji wybranego pomysłu.
Etap ewaluacji.
Nagrody:
W I etapie hackathonu Zespoły zawalczą o zaproszenie do inkubacji wybranego pomysłu w ramach Inkubatora Innowacji Miejskich Urban Lab Rzeszów. Do etapu II przechodzi tylko jeden Zespół!
W II i III etapie hackathonu zwycięski Zespół pracuje nad dopracowaniem projektu. Po zakończonych pracach na zwycięski Zespół czeka nagroda pieniężna, jaką jest 40 000 zł (brutto).
Założeniem hackathonu jest skupienie ludzi z branży: programistów, grafików, inżynierów, projektantów stron internetowych oraz pasjonatów oprogramowania w celu stworzenia użytecznych rozwiązań dla Miasta Rzeszowa.
Skład zespołu
W skład każdego zespołu powinno wchodzić maksymalnie 3 osoby (istnieje możliwość pojedynczego zgłoszenia się i dołączenia do innego Zespołu).
Ocena
Praca uczestników Hackathonu zostanie oceniona przez Sędziów/Jury we współpracy z Mentorami hackathonu, którzy wybiorą ich zdaniem praktyczne a zarazem najbardziej innowacyjne rozwiązanie wypracowane w I etapie hackathonu i tym samym skieruje pomysł do inkubacji oraz ewaluacji.
Harmonogram hackathonu:
I etap hackathonu: poszukiwań – protypowanie pomysłu:
Do 18 czerwca br. - rekrutacja online do hackathonu.
18 czerwca br. godz. 17:00 – spotkanie oficjalne z uczestnikami hackathonu
18 czerwca br. – START HACKATHONU
Od 18 czerwca do 25 czerwca br. – prace Zespołów nad rozwiązaniami
26 czerwca br. – zgłoszenie Zespołów do prezentacji projektów, przesłanie prezentacji
26 czerwca br. – zakończenie I etapu poszukiwań – protypowania pomysłu
27 czerwca br. o godz. 10:00 – Show Day – prezentacja Zespołów LIVE/ogłoszenie wyników I etapu
II Etap inkubacji/ewaluacji wybranego pomysłu:
28 czerwca – 23 sierpnia br. – prace nad projektem przy wsparciu Mentorów oraz Ekspertów
24 sierpnia br. o godz. 17:00 – prezentacja projektu – LIVE
25 sierpnia br. - Miasto Rzeszów stanie się przystankiem do testowania rozwiązania wypracowanego Atlasu Rzeszowskiej Edukacji (ARE).
Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Rekrutacja otwarta do 18 czerwca lub do wyczerpania miejsc.
Zarejestruj się już dzisiaj, aby zwiększyć szanse swojego Zespołu na wygraną!